Studia dziennikarskie - co warto wiedzieć?

Chcesz postawić na studia dziennikarskie,ale nie wiesz czego się spodziewać? Dziś napiszę o swoich spostrzeżeniach i odczuciach dotyczących tego kierunku. Zdradzę też dlaczego się na nie zdecydowałam, jakie są progi punktowe oraz jaką pracę możemy uzyskać po tym kierunku. Zaczynamy!


MATURA

Numer jeden to oczywiście dobrze zdany test maturalny. Żeby dostać się na wysoką uczelnię na kierunek "Dziennikarstwo i komunikacja społeczna" musimy mieć smykałkę do pisania, czuć się w tym jak ryba w wodzie i oczywiście posiadać pasję do przyswajania wiedzy, a przede wszystkim nowych języków. Najbardziej punktowany jest test z rozszerzonego języka polskiego oraz angielskiego. Ja pisałam tylko ten pierwszy i zdałam go na 80%. Bez problemu dostałam się na każdą uczelnię, jednak postawiłam na Uniwersytet Papieski Jana Pawła II i nie żałuję tego wyboru ani trochę! Wymagane minimum to ok.60%. 

STUDIA - JAKA SPECJALNOŚĆ?

Na drugim roku studiów mamy do wyboru specjalizację. Jest to dziennikarstwo radiowe, telewizyjne, prasowe, a od tego roku pojawiła się nowość Grafika i dziennikarstwo multimedialne. Oczywiście wedle uznania można wybrać dwie specjalizacje. 

JĘZYKI

Jak już wcześniej wspomniałam oprócz standardowego języka angielskiego wybieramy sobie drugi, dodatkowy. Ja postawiłam na Włoski, gdyż nigdy wcześniej nie miałam z nim styczności i po prostu chciałam się go nauczyć. Do wyboru mamy Rosyjski, Hiszpański, Francuski, Niemiecki, Włoski, a nawet Łacinę.


CZY DOSTANĘ PRACĘ?

Kolejne pytanie, które Nam się nasuwa to praca. Wbrew pozorom, aby zostać dziennikarzem wcale nie trzeba ukończyć kierunku o tej specjalizacji. Ja piszę i redaguję teksty od bardzo dawna, a studia umożliwią mi w przyszłości zdobycie wyższego stanowiska. Nie zapominajmy, że pracując w tym zawodzie pracodawca będzie patrzył na Nas o wiele lepszym okiem niż bez ukończonego kierunku. 

STAŻE
Jeśli chcesz zostać dziennikarzem to niestety, ale trzeba poświęcić swój czas między innymi na staże i praktyki. Warto zdobyć doświadczenie gdzie tylko jest to możliwe. Ułatwi Nam to w przyszłości zdobycie wymarzonego stanowiska. Taki rodzaj bezpłatnej pracy trwa zazwyczaj około 3 miesiące i po jego ukończeniu mamy możliwość zdobycia stałej pracy u danego pracodawcy.


Jeśli macie jakieś pytania odnośnie studiów to śmiało piszcie w komentarzach - postaram się rozwiać Wasze wątpliwości!

CO MAM NA SOBIE?
Koszula, Blouse - Mango / Buty, Shoes - Michael Kors / Jeansy - Pull&Bear 

CONVERSATION

9 komentarze:

  1. Ciekawe informacje :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja studiuję dziennikarstwo na UW, ale połączone z medioznawstwem i niestety przewaga jest tych drugich przedmiotów. Da się przeżyć, choć nie są to studia moich marzen :P

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny tekst, myślę że dla wielu osób będzie przydatny ale ja najbardziej kocham te zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Już za miesiąc mam maturę, a przyznam szczerze, że nie jestem pewna co dalej. Moje myśli krążyły wokół dziennikarstwa, więc bardzo mi pomogłaś tym wpisem! ♥
    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny post który pomoże sporej liczbie osób szczególnie teraz przed maturami :)
    Mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że sporo osób zastanawia się nad studiami dziennikarskimi, to bardzo popularny kierunek :)

    OdpowiedzUsuń